Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Threats and negative influence of the use of technologies
Wohlgemuth, Petr ; Krhutová, Milena (oponent) ; Walek, Agata (vedoucí práce)
The consumer-oriented products of the technological development are omnipresent, and their presence has had an undoubtable influence on the individual and society. The aim of this semester thesis to summarize the negative effects of the use of these technologies and point out possible threats, specifically focusing on the cognitive functions of human brain, behavioral addictions brought by the use of the technologies and conclude with possible solutions of partial problems and research methods to elaborate further investigation.
Problémové sledování internetové pornografie v souvislosti se sociální fobiíí
Pavelec, Jan ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Rolová, Gabriela (oponent)
(v ČJ) Internetová pornografie nabízí okamžité sexuální uspokojení bez toho, aby pro to člověk musel něco udělat. Další vlastností pornografie je téměř neomezený výběr a možnost sledování stále tvrdší pornografie, když už lehčí pornografie nestačí. Může tedy docházet k jevu podobnému toleranci u návykových látek. Tyto vlastnosti internetové pornografie dělají z jejího sledování potenciálně návykové chování. Sociální fobie je úzkostná porucha charakterizovaná silnými úzkostmi ve společenských situacích. Tato práce se zabývá souvislostí mezi problémovým sledováním pornografie a sociální fobií. Cílem bylo zjistit, jestli existuje korelace mezi problémovým sledováním pornografie a sociální fóbií. Dalším cílem bylo zjistit prevalenci problémového sledování pornografie a podívat se na to, jak vybrané sociodemografické faktory toto ovlivňují. V se ukázala celková prevalence problémového sledování pornografie necelých 5%. Pouze silná sociální fóbie byla pozitivně korelována s problémovým sledováním. Celková korelace těchto dvou jevů nebyla významná Klíčová slova: problematické sledování pornografie, sociální fobie, behaviorální závislost, korelace
Závislost na nakupování
Statníková, Romana ; Arnoldová, Anna (vedoucí práce) ; Luptáková, Marina (oponent)
Shrnutí Ve své diplomové práci jsem se zabývala závislostí na nakupování, fenoménem, který je v dnešní společnosti velmi aktuální a jehož výskyt neustále narůstá. Do oblasti oniománie spadá nejen rovina psychologická, ale také sociální či finanční pohled na tuto poruchu. Zaměřila jsem se především na představením oniománie, jakožto velkého nebezpečí pro člověka a společnost, a to především v souvislosti s finanční negramotností. Věnovala jsem prostor vysvětlení hlavním pojmům z oblasti závislostí a to jak látkových tak nelátkových. Pozornost byla věnována také důležité kapitole, genderové otázce v souvislosti s patologickým nakupováním a seznámení se s možnostmi léčby a prevence. Výzkumná část se zabývá mírou informovanosti a orientace v problematice závislosti na nakupování u vysokoškolských studentů a prostřednictvím dotazníků jsou zodpovězeny úkoly, které jsem si vzhledem k danému tématu stanovila.
Analýza využívání počítačů a chytrých telefonů u dospívajících
Klimešová, Michaela ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Balogh, Patrik (oponent)
Husitská teologická fakulta Univerzita Karlova v Praze Diplomová práce Analýza využívání počítačů a chytrých telefonů u dospívajících Analysis of usage personal Computers and smart Phones by Adolescents Praha 2015 Mgr. Michaela Klimešová 1 Anotace česky Tato diplomová práce se pokouší uchopit problematiku nadužívání moderních multimediálních technologií u dětí základních a středních škol. Základem praktické části je kvantitativní dotazník a jeho statistické zpracování. Chytré mobilní telefony a tablety se masivně rozšířily za poslední čtyři roky a s tím souvisí i cenová dostupnost osobních počítačů, zejména notebooků. Zprvu se zdálo, že digitální zařízení (DZ) budou trénovat inteligenci a zvyšovat školní kompetence žáků. Nicméně data jednoznačně říkají pravý opak. Doby, kdy se počítač rovnal programování a předpokládal znalost jeho vnitřní struktury, jsou dávno pryč. Dnes je přístup k DZ ryze uživatelský a nahlíží se na ně především jako na zdroj zábavy - ne jako vzdělávací či pracovní nástroj. Výsledkem jsou hráčské závislosti, které jsou jen o málo lepší než gamblerismus či jiné nelátkové závislosti. Efektivita (přínos/strávený čas) je oproti jiným způsobům studia minimální a i žáci na otázku: "Co mi počítače daly?" odpovídají zhusta, že nic. Zodpovědní rodiče by měli na DZ nahlížet jako na každou jinou...
Závislostní chování ve vztahu k moderním technologiím a internetu u dětí v raném školním věku
Prokešová, Miroslava ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Východiska: Tato práce se zabývá závislostním chováním ve vztahu k moderním technologiím u dětí v raném školním věku. Moderní technologie jsou součástí života čím dál mladších dětí, ale není úplně známo, jaký vliv má používání těchto technologií na vývoj dítěte, jeho kognitivní nebo sociální schopnosti. Cíle: Hlavním cílem výzkumu bylo zmapování závislostního chování na moderních technologiích u dětí v raném školním věku. V návaznosti na to, jaké vzorce užívání moderních technologií děti vykazují, jaký názor na používání moderních technologií dětmi má rodič a dítě samotné, a jaký je v těchto dvou názorech rozdíl. Cílem výzkumu bylo i popsat, jaká pravidla či omezení rodiče stanovují v rámci používáním moderních technologií jejich dětmi. Výzkumný soubor: Soubor tvořilo 8 rodičů dětí v raném školním věku i děti samotné. Od každého rodiče jedno dítě ve věku 6-9 let. Výběr byl proveden metodou prostého záměrného (účelového) výběru. Metody: Výzkumná část práce byla provedena kvalitativní formou. Hlavní využitou metodou byl polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory byly nahrány na diktafon a transkripcí převedeny do textové formy. Data byla dále analyzována metodou kódování. Výsledky: Děti v raném školním věku používají nejčastěji mobilní telefon, televizi a počítač ke sledování pořadů, videí a hraní her....
Možné projevy závislostního chování v důsledku sociální sítě Instagram
Karová, Anna ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na možný vznik závislostního chování v důsledku používání Instagramu. Počet uživatelů této sociální sítě neustále stoupá a věková hranice, kdy děti poprvé přichází do kontaktu s touto platformou se neustále snižuje. Zahraniční odborníci se velmi zasazují o to, aby byla tato závislost zapsána mezi duševní onemocnění v MKN 10. V Čechách se setkáváme spíše s polemizujícími názory na toto onemocnění. Chybí totiž jakýkoliv rozsáhlý výzkum, který by potvrzoval skutečnost, že se opravdu jedná o závislost, která má vliv na život uživatelů sociálních sítí. Cílem této diplomové práce je tedy prokázat, nebo naopak vyvrátit to, že tato sociální síť skutečně může u svých uživatelů vyvolávat závislost. V teoretické části se nejprve pojednává o vzniku závislostního chování, o podstatě behaviorální závislosti, jaké faktory mohou závislost ovlivňovat a jakým způsobem může mít tato závislost vliv na kvalitu života daného jedince. Výzkum je zaměřen na žáky staršího školního věku a adolescenty. Jelikož jsou sociální sítě tak rozmanité a různorodé, diagnostické interview je blíže specifikováno pouze na závislostní chování způsobené sítí Instagram. Výsledky výzkumného šetření prokázaly u pěti dotazovaných přítomnost všech šesti symptomů, které jsou nutné pro stanovení diagnózy...
Threats and negative influence of the use of technologies
Wohlgemuth, Petr ; Krhutová, Milena (oponent) ; Walek, Agata (vedoucí práce)
The consumer-oriented products of the technological development are omnipresent, and their presence has had an undoubtable influence on the individual and society. The aim of this semester thesis to summarize the negative effects of the use of these technologies and point out possible threats, specifically focusing on the cognitive functions of human brain, behavioral addictions brought by the use of the technologies and conclude with possible solutions of partial problems and research methods to elaborate further investigation.
Problematika závislostí u studentů na středních školách
BEJŠOVEC, Lukáš
Bakalářská práce se zabývá problematikou závislosti látkové (závislost na legálních i nelegálních návykových látkách) a tzv. nelátkové, resp. závislostnímu chování (závislost na automatech, na počítači, na internetu), které se dotýká studentů středních škol. Teoretická část práce je věnována obecné charakteristice závislosti, mechanismu vzniku závislosti, kritériím závislosti a rizikovým faktorům způsobujícím závislost. V praktické části je realizováno dotazníkové šetření na středních školách. Cílem práce je zmapovat osobní zkušenosti studentů středních škol s návykovými látkami a zjistit dobu strávenou na počítači, internetu a mobilním zařízení.
Vliv kyberprostoru na sociální vztahy adolescentů
Matoušková, Lucie ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Diplomová práce, v souladu s cíli práce a doporučenou základní literaturou, pojednává o závislostním chování v prostředí internetu u adolescentů, a to v kontextu sociálních služeb. Teoretická část vyplynula jednak ze základní literatury, ale vzhledem k jejímu roku vydání, také z celé řady dalších aktuálnějších zdrojů. Neopomíná legislativní rámec a podmínky nutné k diagnostice závislostního chování. Sociální práce s adolescenty se závislostním chováním na internetu vychází především z oborových teorií, ale poukazuje i na multidisciplinární přístupy. Empirická část formou dotazníkového šetření a následné analýzy 1. stupně zkoumá některé aspekty chování adolescentů v kyberprostoru. Práce je zakončena návrhem optimalizačních opatření.
Analýza využívání počítačů a chytrých telefonů u dospívajících
Klimešová, Michaela ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Balogh, Patrik (oponent)
Husitská teologická fakulta Univerzita Karlova v Praze Diplomová práce Analýza využívání počítačů a chytrých telefonů u dospívajících Analysis of usage personal Computers and smart Phones by Adolescents Praha 2015 Mgr. Michaela Klimešová 1 Anotace česky Tato diplomová práce se pokouší uchopit problematiku nadužívání moderních multimediálních technologií u dětí základních a středních škol. Základem praktické části je kvantitativní dotazník a jeho statistické zpracování. Chytré mobilní telefony a tablety se masivně rozšířily za poslední čtyři roky a s tím souvisí i cenová dostupnost osobních počítačů, zejména notebooků. Zprvu se zdálo, že digitální zařízení (DZ) budou trénovat inteligenci a zvyšovat školní kompetence žáků. Nicméně data jednoznačně říkají pravý opak. Doby, kdy se počítač rovnal programování a předpokládal znalost jeho vnitřní struktury, jsou dávno pryč. Dnes je přístup k DZ ryze uživatelský a nahlíží se na ně především jako na zdroj zábavy - ne jako vzdělávací či pracovní nástroj. Výsledkem jsou hráčské závislosti, které jsou jen o málo lepší než gamblerismus či jiné nelátkové závislosti. Efektivita (přínos/strávený čas) je oproti jiným způsobům studia minimální a i žáci na otázku: "Co mi počítače daly?" odpovídají zhusta, že nic. Zodpovědní rodiče by měli na DZ nahlížet jako na každou jinou...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.